Anna"FlashGordon"Panna

Allmänt / Permalink / 3
Intressant morgon helt klart.

Upp med tuppen klockan 06.00 ..JA NI LÄSTE RÄTT, Anna pallrade sig actually upp för ett träningspass på Orbin!!

Inte nog med det, gårdagskvällen jobbade jag ju över till 19.45 för att sen komma hem och vara hur produktiv som helst, jag hann rätt mycket på mitt "nygamla" projekt!!

Morgonen fortlöpte i kaos bara för det, att ingenting kan få gå smidigt någon endaste gång!!
Hugge var påklädd och klar, men inte Mamma Anna inte ååånej, hade haft fullt sjå och tjata på honom kläderna och så sitter jag där själv  i bh och undies och Hugo frågar ifall jag skulle gå så idag...ja...så jag fick lite bråttom och slängde på mig något i bara farten utan att tänka på konsekvenserna...

Det är nu Bridget "Anna" Jones träder in i vanlig ordning.. tänkte inte alls på att den där tunikan som jag normalt sett har över ett par jeans var på tok för kort och att strumbyxorna var lite väl tunna och att det gått ett antal maskor!!
 
Hittade inte heller dom förbaskade shortsen som jag tänkt ha till... en vanlig dag i Annas garderob helt enkelt, ja ni som känner mig vet ju vilken "ordning & reda" jag har där!!

Den måste ha krympt lite..men såå farlig va det väl inte?

Jackan ordnar det här... Jackan som jag alltid verkar tro går ner till knäna... hmm..nope det gör den inte vilket jag fick erfara och även resten av stor stockholms kollektiv trafikanter........I RULLTRAPPAN!!!!

OOhhh Happy Day!!!


Ni kan ju föreställa er synen när det kom en liten vindpust jäkligt olämpligt, som det förövrigt så gärna gör i tunnelbanor ..och jag går och drar helt frenetiskt där bak medans jag småspringer för att inte komma försent till jobbet och för att sen komma till trappan från helvetet  vid Kungsgatan också....ååååå, 
och idag var det lite extra jobbigt eftersom jag hade people behind me och den tar ju aaaldrig sluuut,
jag hatar verkligen den där trappan!!!

Men skönt att man kunnat glädja några på morgonkvisten och skönt att jag inte körde en "Silvstedt/Brittan/Paris" med dom där klassiska "fittfärgade" trosorna dom verkar ha på sig i tid och otid!

Ramlar in på jobbet inför ledningsgruppen och samtliga tittar på mig ....eller inte på mig..på min extremt korta
outfit for the day!!

Anna körde en sedvanlig "icebreaker" som sig bör

"Ni tror att jag glömt byxorna idag eller hur? Men där tror ni fel, klädvalet har jag omsorgsfullt valt ut dagen
till ära.....ALLT för att göra entré!!!"

HÖHÖHÖHÖHÖ hördes från konferansrummet men jag satt då redan vid mitt bord och hade inte för avsikt att röra mig på en bra stund helst inte överhuvudtaget och att gå bort till kontorsförrådet var inte ens att tänka på... allt ligger på nedersta hyllan vilket innebär..FLASHING AB!!!

På lunchen vart det ändå jobbigare... ville bara sjunka genom jorden, tyckte att precis ALLA kollade och tisslade och tasslade... ja det var banne mig en som peka!!
Till saken hör att när man ska till mitt jobb så måste man korsa Malmskillnadsgatan..can you imagen vilka tankar som flög genom mitt huvud dom sekunderna!?!

Ja här kommer Billiga Britta liksom..damm di damm...



Och avslutningsvis som pricken över i:et, grädden på moset, körsbäret på glassen..ja ni hajjar...
innan jag skulle kuta hem var jag tvungen att stänga fönstret samt stänga av dator och lite annat meck, vilket innebär att jag MÅSTE böja mig fram och chefen sitter på andra sidan så han ser ju inte... tänkte inte mer på det utan kastade mig handlöst ut i denna ställning som jag undvikit hela dagen

Vad händer?

"Annaaaa, åååoo vaauu skau din kille säga om det härrr"

Jahapp där står VD:n och kollar in hela apparaten..kul..skit kul MEN det värsta va flinet han hade i ansiktet!! Och att han stog kvar... trodde han att jag skulle bjuda på en repris!?!
Hahahaha, jag dööööööörrr

Mina vänner, jag blir aldrig generad eller tycker något är pinsamt..
MEN DET HÄR.. Jag vart en tomat ( som mattan på bilden samt lägg till 8 nyanser till ) och börja stamma och grejjer,  visste inte vart jag skulle ta vägen!!

Bengt, är det okej om jag säger upp mig nu? fick jag ur mig!!

...Det som hade gått så bra hela dagen hade tom aktat mig för att tappa saker och klarat det galant!!..Why Me?!

Och hemfärden då, som jag suttit och våndats över den också...men det är ju iallafall mörkt nu tänkte jag...
Som om det spelar Roland liksom 

 I did it again vid Gullmars rulltrappa.... det blåser tydligen där oxå!!

Det blir byxor 2 morrow, NO question about it!!

Note to self:
Under inga som helst omständigheter så använder du "tunikor" som klänning igen, dom brukar var en aning korta, kanske det är därför man köper klänning ..hm..måste nog googla det där... !!


#1 - - Katja:

haha, vilken otur.

Vad duktig du är som tränar på morgonen. =)

#2 - - Annis:

Mmm jag vet, borde vinna ett pris för det eller något!! Hahaha....

#3 - - Anonym:

Ha ha ha, men jag såg inte maskan!! ;-)

Till top