A Tribute to...

Allmänt / Permalink / 6
Först och främst måste jag börja med att ta tillbaka det  jag skrev i tidigare blogg om en viss artist...

Ibland kan man sitta och fundera vart vissa artister tog i vägen, undra lite var dom gör idag,
hur dom kanske ser ut nu, tjaa sådär lite i största allmänhet!!

Efter att ha "bara så där" råkat komma över lite sköna youtube klipp på ingen mindre än mannen som gav hockeyfrillan och de stentvättade jeansen ett ansikte, 
The man The Myth The Legend  Michael Bolton, så vart jag helt lyrisk!!

image440

Snubben är ju helt fenomenal när man tänker efter...

Kunde inte sluta att tänka på människan och jag tror bestämt jag
brännt av varenda hit han haft och det är ett gäng kan jag säga...
Kan inte riktigt bestämma mig för en favorit, they are so many!!
Nu undrar ni om det brunnit eller om jag
har en skruv lös och svaret på den frågan är ett rungande
JAAAAA!!
HA-HA-HA

Men never the less...

Denna upptäckt kom i helgen, ja, i sängen av alla ställen och med skräckblandad
förtjusning kom jag på mig själv att nynna med i varenda låt
 OCH DRA MIG BAKLÄNGES
 tror ni inte att jag kunde texterna också!?!
(fanns det även fler som kunde ska tilläggas, vilket kändes mycket befriande)

Ville först inte erkänna det för mig själv men det gick inte att stoppa....
"HOW CAN WEEE BE LOVÄÄÄRS WHEN WE CAN`T BEEE FRÄÄÄNDS",
satt som en smäck på tungan!!!

 Snubben har ju onekligen någonting, han är ju en sann entertainer och med en
 känsla som få och rösten sen...ja herre jäklar...
jag pratar inte om hans klädstil nu, den kommer vi till senare....

Jag menar HUR kan man undgå att inte känna en klump i halsen när han river av
 "Said I loved you but I lied"??

Eller den här rå..
"When a maaaan löööves a womaaan"... behöver ingen närmare presentation
den heller även fast det är en cover så måste jag nästan säga att Michael äger den...

Oh, höll på att glömma,
"Sääxiga"  Ace Of Base rip offen "Can I touch there"... we all loved Ace Of Bace didn´t we??
Precis...då gillar vi Michael Bolton med, inga konstigheter...

Killen är ett geni helt enkelt
visst jag kan tycka att varenda låt aldrig riktigt kommer igång och man väntar
och väntar på IT to arrive..Nu kommer det, nu då..nej, NU,NUU..neh..
 Att man gång på gång sitter och väntar på den där svulstiga bryggan och det där pampiga
 som lyser med sin frånvaro, trots det fortsätter man lyssna, kanske kommer det fast man
vet att det inte gör det, då mina vänner, då har man lyckats kan jag säga...

FY VA BRA HAN ÄR EGENTLIGEN!! Visst är han??
( Med risk för att verka frälst, så är icke fallet, jag bara tänker efter och konstaterar)

Varför har man så svårt att erkänna att något var bra så här i efterhand även
 fast det var lite "töntstämplar" på vissa artister??...

Vi alla har varit där någon gång... förnekelsen är total men i hemlighet kunde man i själva verket
knappt bärga sig tills man fick komma hem bakom låsta dörrar och vrida på volymen
max och fire away till va det än kunde vara för "förbjuden" låt som man gillade i smyg..
För ve dig om du nu mot all förmodan gillade något annorlunda eller ocoolt!!
Har fler såna där "vi gilla men gärna vill gömma och glömma i garderoben artister" på lager
Men 2 night..ITS ALL ABOUT BOLTON

Jag är en sucker för solskenshistorier, jag menar här har vi killen som gick  från i stort
sett NOLL och inget på fickan till att komma på att plita ner lite softa lyrics
och lägga på lite finstämda
stråkar och en och ett annat "spännande" keyboard/synth plink som gjorde självaste
"Axel Foley´s Theme" avundsjuka för att dom inte uppfann det nya
banbrytande soundet som ingen har vågat sig på förrut!!
Adda även en skön hes stämma som är lite lagom lidelsefull och galet passionerad!!
There you go... en fulländad artist värdig att bära kunga kronan!!

Det bästa är att när man nu sitter och lyssnar på musiken så låter det väldigt förlegat och det här
med nyskapande och fräscht  känns väldigt lååångt borta...
Men kul är det att se på musikerna i bandet och deras inlevelse och glädje
och hur hela deras kroppsspråk osar
 "kolla här rå vad jag kan göra när jag trycker på den här tangenten"
..hör ni..hörde ni den?!?!
Man riktigt ser hur stolta dom är att få framföra detta coola och nya sound 
som gör att  hela Amerika drar efter andan!!
Det är så töööntigt att det är löjligt men ändå sååå genialt!!
Men det är ju det som är tjusningen med hela den här 80-90 tals karusellen..
ABSOLUTELY FANTASTIC

One word comes to mind...
TIDLÖST!!

Im telling, kolla bara in klippet från Youtube.
Nu ber jag er även notera hans sköna jeans som
sitter riktigt riktigt illa och den skira lite lätt skrynkliga skjortan som medvetet
är sådär lite laaagom öppen så man ska få sig en liten "teaser",
(nope,inte ett hårstrå så långt ögat når där inte)
sen tar jeansen vid, självfallet galet uppdragna till armhålorna
och den sista touchen och pricken över i:et, är
"skärpflärpen" som hänger lite så där slarvigt på sidan av,
 sen ska vi inte tala om vad som mer syns väääldigt tydligt längst andra sidan benet....
inte en trosa torr på första parkett, I´m telling you all....
(kolla in när dom zoomar in tjejjerna i publiken..så förstår ni vad ja menar)
Karln har trollbundit samtliga, Fatta hur stor han var,obegripligt!!!

ALLT ÄR MATCHAT, Axelvaddarna är intakta, dom "shadeade" glajjerna är på,
håren är givetvis "pentade" och välfönade,
körtjejjerna är synkade, movesen sitter där dom ska,
I JUST LOVE LOVE LOVE IT

Se, lyssna & njut!!
Det blir inte bättre än så här..


 MAN!!
I´am like obsessed with his hair,

Jag menar HUUUR många killar can get away med det håret... det är en" fröjd"
att se hans långa hmm "vackra" lockar bölja så där mystiskt och härligt i vinden
 till fläktmaskinerna... det ger verkligen extra effekt!!
Det gäller även hans musikvideor med genomgående tema om hjärta och smärta..
då håret tar upp hela ens uppmärksamhet och man nästan glömmer bort låten...

Att det dessutom är så långt in på 90-talet...hela killen osar 80:i liksom...
men ändå på något twisted sätt tyckte jag att håret gjorde hela grejjen,
inget hår, ingen Bolton ..
och det visade sig tydligt efter att han klippte av sig manen...
Va hände liksom, vad gör han nu??
Såg han hänga på någon arena och fick sjunga nationalsången
samt att han gjorde en och en annan jul skiva typ 4 år i rad...
sen vart det rätt tyst....Lite synd faktiskt... här finns mer att ge...

Och vet ni rå, idag är det hans födelsedag, VA-VA!!... snacka om perfect timing!!
GRATTIS GUBBEN!!

För att avslutningsvis knyta ihop Bolton säcken då,
så citerar jag oraklet himself rakt av...

You know what we could all use a whole lot of ??

TIME LOVE AND TENDERNESS

Brilliant, just Brilliant!!

#1 - - Synth Bullemisten:

Ja, vad säger man! Man måste ju instämma hur gayigt det än må vara...men så är det! PUNKT SLUT. Sheize, texterna anna...TEXTERNA. Fatta tvåtaktaren på discot man körde. Cooooool liksom!

Brilliant tjejen! 5 STARS! Yup!

"Said I loved you...but I lied!

#2 - - Mia:

Anna, du har rätt!
Jag drog igenom några sköna hits på youtuben igår. Favoriterna är såklart Said I loved you but I lied och Can I touch you...there?
Eller varför inte: Hoooow can we be lovers if we cant be frieeends!

En annan har ju sett honom live dårå... Höhö!

#3 - - Ace:

Jag har just spenderat flera minuter av mitt liv åt något tråkigt :(

#4 - - Panni:

ACE!! Jag förstår om du inte hajja det här... du är ju en liten kille... men sånt får man ta, after all, Im a mommi ;)

#5 - - jurgen:

Det märks tydligt när man inte har barn hemma.....

#6 - - abosco:

Jädrans vad långt du skriver lilla loppan!
Gillar Boltons frilla!

Till top