Kloka ord!

Allmänt / Permalink / 2
BAAARN..Im telling.... Så ärliga, så rätt på och insiktsfulla och dom har KOLL ...Barn vet vad det är frågan om redan vid 7 års ålder.. och det är ju lite skrämmande....

See for your selfs...

Är det bättre att vara singel eller gift?
"Det är bättre för tjejer att vara singel än vad det är för killar.
Killar behöver någon som plockar upp efter dom" / Anna 9 år

"Jag får huvudvärk då jag tänker på sånt, jag är bara ett barn. Jag behöver inte
sånt krångel" / Adam 7 år

( HAHAHA, Adam min nya hjälte!!... )

Hur bestämmer man sig för vem man ska gifta sig med?
" Du måste hitta ngn som tycker om samma saker. Om du till exempel tycker om sport,
ska hon tycka om att du gör det och ge dig chips under tiden"/ Emil 10 år

" Gud har bestämt det lång innan och tids nog inser du vem du frå dras med
resten av livet" / Helena 10 år

( Ni ser ju, skrämmande, och chipsskålen känns väääldigt bekant!..)

När är den rätta åldern att gifta sig?
" Ingen ålder är bra att gifta sig vid
Du måste vara en idiot för att gifta dig" /Fredrik  6 år

"När du är 84, för när du är så gammal jobbar du inte mer och man
kan ligga i sovrummet och älska varandra hela dagen" / Carola 8 år

(Fredrik och Carola reder ut begreppen genom två sköna synvinklar...)

Hur kan en främling se om två personer är gifta med varandra?
"Du måste kanske gissa, men en bra ledtråd är om de skriker åt
samma barn" / Sebastian 8 år

( HAHAHAHAHA...)

Vad gör det flesta personer på en träff?
"På den första träffen ljuger de bara för varandra och de brukar vanligtvis få
dem så intresserade att det blir en andra träff" /Ola 10 år

( Ola is on to something here..)

När är det okej att kyssa någon?
" Det är aldrig okej att kyssa en pojke, de bara dreglar över
en, det är därför jag slutade /Jeanette 10 år

( Övning ger färdighet...hang in there Jeanette)

Hur skulle världen vara annorlunda om man inte gifte sig?
"Det skulle finnas väldig massa barn att förklara, eller hur? /Andreas 9 år

( Oh my, jag lever i synd..)

Hur skulle du få ditt äktenskap att fungera?
"Säga att hon var vacker, även om hon såg ut som en lastbil" / Rick 10 år

( Ärlighet varar längst..och Rick, call me in about 15 years..vi ska nog komma överrens..)

~ ~ ~ ~ ~ ~


Nu ska jag göra ett experiment bara för det, ska ställa samma frågor till Hugo och sen får vi se...

Cant wait!!






#1 - - Lisse:

Fy fan va sköna kommentarer... ser fram emot Hugos svar... :)

#2 - - leopardia:

hahaha!

Till top