BABY GIRL!

Allmänt / Permalink / 0

Grattis min kära vän Titti, som har blivit  mamma åt en liten tösa bit.
 Tindra ska hon heta, urgulligt!

Jag får alltid tårar i ögonen och blir sådär softy när
jag får reda på att en ny liten familjemedlem har anlänt...
Genast sätts jag i en  tidsmaskin och jag återupplever när Hugo
 
föddes och den första bebis tiden med honom.

Det är så stort och så många känslor att det inte går att beskriva, 
man måste ha upplevt det själv för att verkligen förstå.

De har så mycket fint att se fram emot.
Jag kan tom bli lite "avis",  för att det är en sån mysig tid.
Allt är nytt och spännande och alla nya intryck och rutiner som ska falla på plats.

Få förmånen att vara hemma och bara mysa omkring
och lära känna den nya familjemedlemmen.
Ynnesten att få göra saker precis hur och NÄR man vill!!
                    Det enda man hade på schemat var ju att gå till
 barnavårdcentralen lite titt som tätt!!

Det jag däremot inte är "avis" på är den kroniska sömnbristen,
 ömma bröstvårtor, läckande bröst,
  mjölkstockningen och mamma pengen!!

Men ändå så skriker kroppen
 "jaaaag vill ocksåååå ha en sån!!"
...Så fort jag ser en liten en.

Nu låter det säkert som om jag vill ha en knodd till här
men det kan jag låta meddela att så inte är fallet!!
Har fullt upp som det är vill jag lova.
 Men jag är tjej och tjejer (med undatag för vissa)
har en  "tendens" att få såna tankar & idéer,
gärna i samband med antingen bara se en eller att man håller i en,
 det är en medfödd grej liksom, det bara blir så, går inte att stoppa...

...Jo, med undantaget att bebisen börjar gråta och blir otröstlig,
och det har blivit dax att skifta till mamman.
Då känns "jag-vill-ha-en bebis" ideén väldigt främmande,
 inte sant!?!

Jag blev  iallafall så otroligt glad för deras skull.
Barn är verkligen en gåva och det finaste man kan få till låns här i livet.
Ett större  bevis på att man älskar varandra finns inte.
(så som jag ser på det iallafall)

Titti skickade en bild på sötnosen idag and guess what?
...Jag började grina.....igen!! Haha..ni ser ju, en bild liksom!!

Nä, people, nu ska jag hålla snattran,
 det är sent och jagsitter och inväntar min lover
och vill bara att han ska komma hem så jag får krama på honom.

Jag känner att jag behöver det idag!!












Till top