Mys helg..

Allmänt / Permalink / 3
Ja ni, en lugn och skön helg kom och gick.

Hade som sagt en hel helg med mina favvo brudar, Mia & Klara!! Super härligt väder fick vi ju också.

Vi började dagen med att åka ut till vårt nya favorit häng, Rönningeby och bondgården med ponnyridningen.
Där finns allt, lekpark, djur, natur och ett gulligt litet café. Där var vi ett bra tag.



Sen hem till min mamma som redan hade utsett kvällens meny så allt vi behövde göra var att åka ner till systemet och köpte några flaskor gott rosé. Fint väder och rosé på baksidan är oslagbart!!

Mamma "svängde" ihop någon laxhistoria med jordens smarrigaste tillbehör.
Den här kommer jag garanterat försöka mig på när tiden är mogen!! =D

Hugo och Klara lekte för fulla muggar och var glada som små braxar, inget bråk,
bara lugn och ro, mycket skönt!! Dom är så söta tillsammans.

Sen vart det traditionsenligt SKIP-BOO spel en liten sväng, mamma ruttnade efter 5 minuter då hon tyckte att det var lite svårt och väldigt långdraget spel. Vi påminde henne att detta dessutom var ett barnspel från 7 år men det struntade hon blankt i, så där satt Mia och hjälpte henne typ HELA tiden och jag som är en sååån taskig förlorare vart helt rabbiat på det!! Här ska inte förloras mot någon som får hjälp!! Som tur var vann jag och friden la sig över hemmet igen....



Satt och smuttade på lite vin kvällen igenom och hade det lugnt och skönt.
Barnen hade somnat sen länge.
Mia som aldrig varit ute i Åkers-Hills någongång ville hjärtans gärna gå ut och kolla in det "stooora" utbudet.
HAHA, Not much 2 see, men vad gör man inte för sin vän.

Det fick bli gamla hederliga fregatten eller det heter tydligen Sportbaren numer... hahaha!!
Här var det inte tal om att klä upp sig fancy smancy, oh nooo, det är det bästa med the Hills att man kan gå ner i ett par "träpjuck" och ngt meshaktigt upptill så är man homefree, man smälter bra in i miljön då!! Usch va taskig jag är nu. Men ni som kommer därifrån vet precis vad jag menar!!! Det är en byhåla rätt och slätt!! En mysig sådan när det gäller utbud att hitta på saker dagtid med barnen och så men när det kommer till night life utbudet är det väl inte såååå bra.
Come Ooon liksom, en grill som är omgjord till "discooo" och ett otal alkishak som man under no circumstances DO NOT enter (en oskriven regel) Ja, osså Fregatten som var Hillsens flaggskepp när det begav sig på den gamla goda tiden. Sen hände nåt!!

Mia tog mig på orden och drog på sig Hugos "trucker" keps!! Hahaha...yepp, she fits right in !!!
 

Jag vet inte var jag ska börja, men vi kommer in på stället och det första vi får syn på är detta

mm, vad ska man säga, spännande va?? Nästan så man ville vända i dörren!! HAHA!!

Vart inte så speciellt förvånad heller för det här var nog ett av dom sämsta coverband jag någonsin hört!!! Dom slaktade varenda låt!!! Men Hillsenborna verkade inte nämnvärt berörda utan skrålade glatt med och verka tycka att det här bandet var det bääästa dom nånsin hört!! Haha, jag är verkligen inte den som är den och tror mig vara förmer än någon annan, men hallååååååå!! Det var verkligen inte bra!! Har analyserat det så här lite i efterhand, jag var antagligen på tok för nykter!! =D Eller rättare sagt jag var nykter!! Haha!!

Mia tyckte det var mycket intressant att se. Själv är hon uppvuxen i skärholmen.... undra hur dom hade det?? Haha!!

Träffade några gamla stalltjejer. Det är så himla kul, det här är alltså mina små tjejer från stallet, och nu har dom vuxit upp och går på krogen!! Huuujedamejj ho-ho jajja!! Söta är dom små liven och dom tyckte det var minst lika kul att träffa mig ( Sa dom iallafall...)!! Ha-Ha...Va, värsta tanten i jämförelse!!
Sen står man där och pratar gamla minnen från höstacken och skrattar som attan!! Det var verkligen superkul att se dom igen. VIlket påminner mig om att vi faktiskt snart ska ha en "stall reunion"  med ALLA glada stall nördar från förr!! Huur kul kommer inte det bli säger bara!?


Vi kom hem vid 3 tiden och sen var det hopp i säng, morgondagen var fullspäckad.

Åt en jätte mysig frukost och tog sen och cyklade till stallet och kollade in en hästtävling där och klappade lite hästar.
Sen på vägen hem tog vi en annan väg och ja men se där...ett tivoli!!! Hade nu Mamma Anna och Mamma Mia varit liiite mer förberedda hade det varit ännu roligare... dom tar tydligen inte kort på sånna ställen...Hmm, I wonder why?? =D Haha!!



Kom hem sen och var heeelt slut!! Fixade en snabb  middag och sen stupade vi i säng som två utslagna hjältar!!
Verkligen en super mysig helg med min mia!! Kvalitetstid när den är som bäst. Det får vi göra om snart igen!!
#1 - - En AnnaN Anna:

Låter som en underbar helg verkligen!

Ps det heter "under no circumstance"



Kram

#2 - - tokmia:

Jag en sååån sjukt härlig helg, idag tisdag är vi hemma för Klaras klass ska på utflykt o hon stackarn har ooooooont... du vet var... puz hälsa HUGGO

#3 - - Annapanna:

Tack Anna, vad skulle jag göra utan dig =D HAHAHA!!

Till top