Konsten att baka bröd...

Allmänt / Permalink / 5

...som man kan slå ihjäl någon med!!

Sitter fortfarande och surar över gårdagens irritationsmoment numero uno!!!!

Jag var verkligen fröken duktig i går och "allt" gick min väg. Hann åka till IKEA (utan att ruinera mig). Fick halva personal styrkan att engagera sig så jag kunde få dom absolut sista rosa förvaringslådorna som är sjukt populära!! Det klättrades på stegar och det hämtades bultsaxar!! Allt för min skull!! Jag har alltid sagt att IKEA är bäst!!

Jag städade och rensade barnens rum, fixa och trixa, satte upp lampor, skruvar, krokar. Allt detta medans jag dessutom lagade middag och tvättade. Jag känner mig så duktig när jag får till dom där racen.

Klockan började bli lite halvsent och Richard frågade mig om jag inte kunde baka "det där goda brödet" som jag brukar. Sagt och gjort!! Klart jag kan göra det!! När jag ändå håller på menar jag!!

Sprang som en jojo mellan tvätten och köket. Sen satte jag mig i soffan en sväng för att slöglo lite på "Sagan om ringen" medans jag väntade på att brödet skulle bli klart!!

Vad händer?

Jo, givetvis så somnar Anna!!

Jag väcks upp av Richard som undrar om jag inte ska ta ut brödet någongång? Klockan hade ringt för länge sen!! Själv fattade jag ingenting! Är det morgon redan? Måste hämta resten av tvätten! Vilket bröd? Bakar jag? Klockan hade ju inte ringt!! Bad Richard och ta hand om brödet. Var heeelt väck (hade bara sovit i 20 min) Men det var 20 min för mycket!! Hörde Richard ifrån köket...

-" Jag tror att dom är lite hårda??"
A
-" Nej, nej, ytan ska vara lite "knaprigare", det är Italienskt lantbröd, det är nog iiingen fara!!
R
-" På riktigt, dom är verkligen stenhårda!
A
-" Va sjutton tog du inte ut dom när du hörde klockan för?
R
-" Jag trodde du hade stenkoll och att dom skulle vara inne längre, hur ska jag veta???"

Så sant, så sant! My bad!
Sen hör jag hur han knackar på brödet med något tillhygge.... Det lät som han knacka på en träbänk!!

FAAAAAAAN!!

Det var bara till och ta fram "träsågen" och doppa brödet i teét, annars hade plomber och hela fadderullan rykt!!

Note to self:

Gå ALRIG och sätt dig en "liten stund" i soffan Anna, NEVER!!!

#1 - - En AnnaN Anna:

Men varför väckte han dig inte och frågade förvirrad "jag trodde du hade koll på läget och de skulle vara inne lite längre"? Allvarligt, när du ligger och sover i soffan brevid honom, nog för att vi kan "multitaska" men att ena delen skulle bestå av att sova - nope där går gränsen även för oss superkvinnor!

#2 - - Panni:

HAHA! Visst är det skönt om man kan skylla i från sig lite då och då!! (jag är iof vääldigt bra på det)Men denna gång får jag helt enkelt skylla mig själv. Jag är alldeles övertygad om att han skulle gjort det! Bara det att han satt inte brevid mig, han satt och jobba i andra rummet med hörlurar och stängd dörr. Han hörde klockan i bakgrunden och antog att jag gick dit! No blame on him...



Jag vart sur på mig själv som somna ifrån allt bara...!! Jag brukar hålla koll på bitarna annars ju!

#3 - - En AnnaN Anna:

ahaaa då förstår jag

#4 - - Mamma Mia:

Jag håller verkligen med en AnnaN Anna, va 17 ringer KLOCKAN då väcker man väl dig om man inte vet varför klockan överhuvudtaget ringer...

men ojojoj vad du var flitig....;)

#5 - - Anna Panna:

Men åååh!! Det var inte väckarklockan heller!! Det var timern i köket. Hur ska han veta att jag låg och sov i soffan?? HAHA!! Han jobbade ju i rummet med STÄNGD dörr!! Sen kom han ut efter ett tag och såg att jag låg där med öppen mun och dreggla på kudden!!

Till top