Hösten närmar sig...

Allmänt / Permalink / 2

Somnade ungarnas rum i går kväll (No suprise there). Vaknade sen på natten av att tårarna rann längst med mina kinder. Vet inte vad jag drömt men det måste varit något hemskt om jag börjar gråta i sömnen! Inget vidare att vakna upp till. Det är andra gången på kort tid som det händer. Weird är bara förnamnet.

Går till tåget och upptäcker att det är frost ute på marken och den där riktigt kalla höst luften ville krypa innaför min tunna jacka! Brrr...Nä, nu åker snart höstkappan,hatten,vantarna och den gossiga halsduken fram!

Jag älskar hösten. Det är så mysigt med alla vackra löv i skiftande färger på och under träden.
Långpromenader i höstsolskenet med en varm stickad tröja och att få inandas den fuktiga fräscha luften.
En kopp varm choklad med en klick grädde i på ett mysigt fik. Det murriga vädret och att få krypa upp i soffan under filten och kolla på film eller kanske läsa en bok medans regnet smattrar utanför.
 Få vara ute med barnen i skogen och grilla lite korv på en pinne.
Härliga utflykter med äggsmörgåsar och gummistövlar!!

Dont we just love it....

#1 - - Jazzhoppan:

Åh en höstromantiker hör jag. Precis som jag.

Hör av dig om du vill ha sällis på en prommis med avslut på ett fik o drick varm choklad :-)

#2 - - Mamma Mia:

Jasså du dregglar o grinar, hmm inte bra. Kanske drömde om mig o saknar mig lite grann..haa..:)

Jasså så kråååshigheelsen byts ut till gummistövlar..

Kram kram...

Till top