Kvällens boktips...

Allmänt / Permalink / 4

Så kom dagen då det vart Danoah's tur att heeelt plötsligt bli jääätte intresserad av denna fantastiska bok!! (för det är den, inga krusiduller eller bortförklaringar...)

 

Det var Richards läskväll, allt var spikat och klart och dom stog och botaniserade bland böckerna. Själv stog jag och vek in kläder i deras garderober. Då fick Danoah syn på boken med stort B, den som stått längst bak i hyllan!! Richard spärrade upp ögonen, (He did NOT see that one coming, HAHA) tittade sen på mig, tittade på Danoah och sa med en lugn och saklig stämma....

-"Anna kanske vill läsa den här boken med dig!!??"



Ååååh DÄR, lyckades pappa snästla sig ifrån "blommor & bin lektionen".... För det ville hon ju givetvis jätte gärna!!

HAHAHA, det var lite kul att se minen på honom, han var inte beredd på den at all. Va hände med hans intet ont anande lilla 3 åring liksom? När växte hon upp och ska fylla 6 år?? Nu börjar dom här frågorna man undvikit komma upp. Det är något speciellt med pappor och deras döttrar. Dom har ett alldeles speciellt band.

 
Så det var bara att sätta igång. Kommer ihåg när Hugo fick upp ögonen för den här boken och lyckades pricka in dom där lite halvjobbiga raderna på en gång. Vet inte vem av oss som vart mest generad! Jag tyckte själv att det var lite jobbigt. Hahaha.... Man undrar verkligen vad som hände, NÄR vart min lilla fjärt stor??

Men nu har man ju redan gjort det här en gång så man är ju vaaan!! Haha! Det gick iallafall jätte bra och kluriga och viktiga frågor kom upp. Ungar är smarta dom.

 

Får se när det blir aktuellt med 70 följdfrågor om syskon och annat smaskigt!! Jag räknar ner dagarna från och med nu....=D Då lär ju ingen komma undan.... Mooohahaha....

#1 - - En AnnaN Anna:

Men Anna - svaret skulle ju såklart vara "jamen deeet gör jag så gärna NÄSTA gång, den här allra första gången tillhör PAPPA!"

#2 - - tokmia:

hahhahhaa jag komihåg när Hugo ville att du skulle läsa eller berätta hur "vi blir till".. så det är var ju kul o läsa...;)

#3 - - Doc:

Så gulligt! Jo, det finns ett mycket speciellt band mellan pappor och deras döttrar, helt klart.

#4 - - Jazzhoppan:

När jag var liten frågade jag tydligen inte mamma hur jag blev till, jag var mera nyfiken på var jag kom ut... När mamma visade så sa jag; Blääh!

Hihihihi!

Till top