Pizzeria Marknadsvägen Ajö´

Allmänt / Permalink / 4


Det går framåt här hemma!! Vi försöker göra en sak i taget men det är svårt. Nu har iallfall den fulaste väggen i manna-minne äntligen försvunnit! Väggarna i vårt sovrum är primeáde och inväntar en omgång spackling ikväll.

Det ser ut som man lever i en rysk förort med all betong, damm och skräp över allt omkring sig. Men vad gör väl lite skit i hörnen. Hellre det än ett rent helvete!! ;D

Men det absolut bästa hörrni. Barnens rum och den hemska strukturtapeten är borta!!! Ho-ho hahahaha wiiiihhhooo vad glad jag är över det!! Det gick dessutom mycket smidigare än jag trott!!! Känner mig grymt stolt som tog mig an och slutförde detta projekt! Men det blir Easy up tapeter över i allafall. Sen målar vi och tapetserar efter bruttans önskemål.

Är det bara jag som älskar att göra sånt här själv?? (kommer säkert ruttna om 5 i allafall men som det känns just nu är det bara roligt!) Visst ibland kommer överraskningar som är svårare att hantera som tex när elen kajkar ut och man vill inte röra eltåtarna kan jag säga. Inte i det här huset från 60-talet!! No way!! Inte heller när man upptäcker i efterhand att Easy Up tapeten är full med glasfiber. (Jag har glasfobi) Då får R ta över ;)

Så fort väggarna är klara då lägger vi golvet! längtarrrr. Det kommer bli så fint! Sen är det bara småfix kvar. Sånt man köper och liksom bara ställer in, klappat och klartt!! ;D

#1 - - Helene:

Va duktig du är !!

Va ni sliter och grejar.

Men det kommer att bli så fint.

Ha en härlig fredag.

Kram Helene.

#2 - - Knappan:

Vad duktiga ni är!!

Kolla vad ljust det blev när pizzeria-valvet försvann, snyggt!

Mina favoriter är att rivs tapeter och spackla/slipa! Det är liksom terapi arbete :-D



Jag har en make som säljer parkett, Kährs och Boen till bra priser (även andra märken), Just sayin ;-)

#3 - - Karolinka:

Släng dig i väggen Byggare Bob, för här kommer byggare Beeeeerit!



Handywoman, vi ses i möra!!

#4 - - tokmia:

shit anna, du verkligen jobbar. Kommer aldrig glömma våningssängen, rött vin o ciggen. Så det känns asbra att se att du är byggare bob ;)

Till top