Julmarknad & Julafton

Allmänt / Permalink / 1
Vart en sväng ut på stan. Trotsade förkylningen och onda örat. Den årliga Julmarknaden får inte missas. Inte Julklappsinhandlingen heller. Vart en liten tur och avslutades med middag på mysig restaurang och bio. har ju en Sagan om ringen tok hemma som hade väntat i några år på denna Hobbit film! Jag var förseglad med munkavel under filmen. Hade lovat R att hålla snattran! Fatta Anna TYST i 2h och 50 min!!??! Ålrajt, frågade om R ville smaka godis två ggr! Bra jobbat av mig! Däremot tror jag min granne till höger var mindre nöjd med mig och mina "myror" i kroppen! Poor Poor man! Någonstans måste jag ta ut frustrationen på att inte få prata!! Då sitter man inte still i stället! ;D Haha!
 
På Julafton hade vi två sjuklingar hemmakväll på tu man hand i hemmets lugna vrå! Host, snörvel och nysattacker varvat med ljudet från knaprandet från ...nötskå..... Näe,  penicillinet! (Ja, jag har lite svåt att svälja såna där rackare) Sjukt äckligt men bättre det än att inte få i sig något alls! :D
 
Mysigt vart det ändå! Lite väl lugnt och tyst. Ni vet när man inte har sina älskade barn närvarande blir det tystare än tystast! Sen inte alls lika mysigt som när dom är med! Men man får göra det bästa av situationen.
 
Klart vi slängde ihop ett julbord med det som hör till. Ska det vara så ska det vara på riktigt! På med fejset och det juligaste i klädväg! 
 
In i köket och svänga ihop allt det goda, t.o.m Janssons frestelse a´la Anna, min allra första faktiskt!! När man lagar ihop allt själv blir man liksom inte lika sugen när det är klart. Hann inte äta så speciellt mycket tills jag vart proppmätt! Sen soffläge med filmer och nickade väl till en och två ggr! Vi glömde nästan bort att öppna varandras julklappar! :D
 
Soft! Precis som det ska vara....
 
 
 
 
 
#1 - - Margaretha Kjellstrand:

Jättefina kort och ni verkar ändå haft det mysigt, men om ni var utan barn just då Anna, då kan jag säga, som mamma som också varit utan på barn och barnbarn på flera jular och nyårsaftnar. Bra mental träning inför framtiden då barnen blir så stora så man får acceptera de gör nåt annat, reser bort eller flyttar. Ja,du förstår säkert.
God fortsättning och gott slut!
Kram Marga

Till top