En lunch med den "vassaste" kniven i lådan!

/ Permalink / 0

Äntligen fick jag låna min Mi några timmar! En av mina äldsta vänner sen barnsben. En mysig söndagslunch och gófika fick det bli med mestadels jobbprat. Hann dessutom med att visa min "blonda sida" för någon sekund eller två...

Marie är en av dom underbara själar som gör oss den äran att jobba med våra fantastiska barn.

Hon berättade att hon bytt jobb då hon inte var riktigt nöjd med sina arbetsuppgifter då hon kände att fokus på det viktiga arbetet så som att vara närvarande hos barnen i deras skolmiljö försvinner pga att hennes "jäkla" chef, Janne Björklund bara vill att hon ska sitta och dokumentera ihjäl sig dagarna i ända istället! Så hon helt enkelt inte hann med allt annat hon helst ville göra med barnen hon arbetade med, vilket hon var lite besviken över...

Men jag tyckte ju då att hon måste ju kunnat prata med hennes chef och säga vad hon tycker är fel och vad som borde vara viktigare att prioritera och komma fram till en bra lösning för alla parter. Jag menar, man måste ju ha en dialog med sin chef för tusan! För du sa väl till honom vad du tyckte och tänkte och på skarpen!?

...tar en ny tugga av min lunch.

Marie tar vid igen men stannar upp i meningen och tittar lite frågandes på mig, jag ser på henne att hon märker att jag babblat på helt clueless och säger (nu med "seriouslyblicken") THE worrying kind!! ;P

-"Alltså, Jan Björklund?", Anna!

Jag; *febrilt letandes i hjärnkontoret efter ett namn jag minsann har hört förut... Tänka-Tänka ......rassel, rassel

Jaaa, men såklart! Skol och utbildningsministern!? Deeeet visste jag väl!!!?
... Bara ett telefonsamtal away, haaan lyssnar säääkert!

Men man kan liksom inte benämna honom med en "Janne" heller?!! Klart jag tänker att hon snicksnackar om en random Janne på jobbet!

HA HA HA HA HA! Jag orkar inte med mig själv!

Sen kunde jag inte släppa den idiotgrejen och det fick genomsyra resten av vår "date" ... ;D

Ha ha... Skrattar fortfarande...

Till top