Behandling nr 2

Allmänt / Cellförnyelse, Fraxium Fusion 1550, Laser, Permanent Hudföryngring, Victus Medical Clinic / Permalink / 0

Igår var det dax för behandling nr 2 i ordningen med Fraxium Fusion 1550.

Detta är alltså en form av hudföryngring som jag går igenom. Jag är jättenyfiken på hur resultatet kommer att bli i slutändan.


SÅ HÄR FUNGERAR DET

 

En fraktionerande laser skickar ut en mängd korta ljuspulser som med en fantastisk precision bränner mikroskopiska och jämnt fördelade hål i huden. Dessa små ”brännhål” omges i sin tur av frisk vävnad med hjälp av vilken kroppen genom sin naturliga läkningsprocess läker ihop dessa små brännhål med nybildad hy. Härigenom skapas ny, föryngrad och oskadad hy med minimal rodnad och snabb läkning.

Till skillnad från första gången så drog Anette på en lite högre växel den här gången och det kändes det lite mer. Hade utan emblabedövning denna gången med. (Man har väl fött barn liksom) ;D

Jag skulle vilja beskriva känslan som "stickande!" Det gör inte ont utan mer som ngt irriterande man inte kan sätta ord på. Men som sagt det är olika beroende på vilken frekvens som används. Sen är vi alla olika smärttåliga. Men det är helt klart inte jobbigt. Man blir så ompysslad att det blir behagligt!

Vart lite mer röd denna gång, vilket man trot eller ej strävar efter. Men idag känns det jättebra. Lite torr men man återfuktar med ett serum emellanåt.

Tydligen är min hud mer tålig än va jag trodde med tanke på att jag har ljus och fräknig hy.

Men om 3 veckor kör vi igen, BRING IT BEAMERRRR!! :D

Till top