Teknikens under...

Allmänt / Permalink / 1
Ja vad säger man, man är älskad av sin släkt...inte sant....hahaha...

Jag är sladdbarnet och enda tjejjen...you do the math???

Kul att ens moster tog tillfället i akt att smygblogga... I´m impressed I tell ya´!!!

Har alltid tyck att min moster legat lite i framkant när det gäller det här med att hänga med i tiden
om man jämför med resten av släkten....
Hon är den första av "the elderely" som hajja att man måste ha en telefonsvarare eller
en nummerpresentatör... hon var den första att våga knappra på en dator...
den kommer inte explodera bara för att man trycker eller kommer åt tangentbordet...

Sen införskaffade hon sig en dator också... eller snarare hon fick en i 60 års present..
en laptop och för säkerhetskull så införskaffa hon en skrivare till den....
snacka om överkurs AB!!!

Nu under helgen fick jag visa min mamma hur hennes "nya" digital kamera fungerade som
hon fick i födelsedagspresent...hon fyllde år i december... och NU tycker hon att
 det är på tiden att lära sig hur den fungerar....
Det var många omtagningsmoment och upprepningar...
hon hade två knappar att hålla reda på...
så det ska bli kul att se om hon kommer ihåg vad jag lärde henne...!!??
Får bli ett litet oförberett prov next time...

Mobilhanteringen ska vi inte tala om, min mamma kan ringa efter 2 månader och berätta
att hon har ett litet gult brev högst upp i telefondisplayen....
och hur får man bort det frågar hon??

Det är dom gångerna man bestämmer sig för att sluta skicka sms eller tala in något meddelande!!
Hon ser dom ju ändå inte och när hon gör det så känns det inte lika aktuellt längre.....

Mammi mammi dearest....

Pappa och teknik ska vi inte ens gå in på... jag låter honom tro att han är  kung på videon!!!..
Det blir lugnast så...

Ja påsken gick som förutspått i ätandets tecken och det var ju fint...

Så Anna..då börjar vi om....



#1 - - Jazzhoppan:

Ha ha ha!!! Det låter som min mamma, som varkenhar mobil eller dator. Du förstår paniken när hon insåg att hon var tvungen att ha en digitalbox för att kunna se på tv...

Till top