“You've got big dreams? You want fame? Well, fame costs. And right here is where you start paying - with sweat!"

Allmänt / Permalink / 9

Härliga torsdag, go´dag, go´daaag!! :)

känner mig löjligt uppåt idag. Trots träningsvärken! Kan oxå bero på att det tar sig där hemma. Jaaa, vi renoverar fortfarande!! ;D Börjar vänja mig att hoppa omkring bland verktygen. Igår gick jag rakt in i en kofot... JÄTTE skönt när man är barfota!!

Igår vart det invigning av ett nytt pass på gymmet. Styrka & Motion med ny instruktör. Jag var faktiskt lite små nervös för det. Elina som kör passet har även Crossfit på torsdagar och jag har väl slängt ett litet öga på det då & då. Har på riktigt utvecklat en rädsla för henne!! Det liksom osar boot camp över hela henne! Dessutom är hon så där snuskigt snyggt vältränad och stark som en oxe! Sen har hon den där utstuderande "elaka" blicken. Hon ser ut som hon skulle skrika & gapa på en för minsta lilla!!

...Min egenhändiga lilla analys var givetvis hel fel. Hon var jätte snäll och skrek inte alls. Jo en gång! Självklart när man var som tröttast och kände att det inte fanns en gnutta ork kvar att ge och man bara ville lägga sig platt ner på mage, försöka tvinga tillbaka spyan i halsen och flämtandes försöka hämta tillbaka andan, då ... då kom det "INGEN FÅR GE UPP NU!!" "KÖÖÖR tills klockan ringer!!" 40 SEK KVAR!!! Denna besvikelse, man kände hur hjärnan liksom gav upp i samma sekund hon sa till men kroppen körde på i allafall. Weird!! :D

Hon var en fantastisk instruktör, hel grym! Har i onödan varit så jäkla feg. Haft tusen bortförklaringar "tänk om jag inte pallar". "Det där är iiiingenting för mig", "har jag inte lite känningar i knäet idag?" osv... Haha, tönt Anna!! Men det gick ju bra, pain in the ass jobbigt och as kul, precis som det ska vara!! ;D

Längtar till nästa gång!!

#1 - - Marie:

Men herregud människa vad du tränar och sliter;)!

Blir alldeles slut på att bara LÄSA hur du håller på, men måste erkänna att jag blir lite (läs: MYCKET) imponerad:)

#2 - - Diana:

Det är inte skoj medan man renoverar. Men sen när man kan njuta av allt slit, är det härligt!

#3 - - Nett:

Härligt att det gick så bra.. det där löjliga uppåt känner även jag av idag, skall ut och "jaga" min första klänning (i vuxen ålder) tänkte jag!

#4 - - Anonym:

Λllt bra idag då? ♥

Visst börjar et bli lite kallt nu i Sverige?

om två dagar så kommer det att regna!



» Följa varandra via blogl♥vin'? …

Ha en trevlig dag, och hoppas det inte börjar blir kallt här i Sverige!



» Va med på min dagens blogg:

http://mohammedialdebis.blogg.se/2011/june/dagens-blogg-juni-30.html#comment

#5 - - Nett:

Sant, inte försent alls. En klänning hittade jag, fler skall hittas så jag har under min semester :)

#6 - - Husfrun:

Härligt med humör som är på topp - och faktiskt också med träningsvärk, eller hur ;) Bra jobbat.

#7 - - Helene:

Jag är EN av dom som INTE skulle palla det där...

Jag lovar = ))

Ha det gott.

Kram Helene.

#8 - - Malin:

Skönt att vara så slutkörd, då har man verkligen tränat! Förr, för hundra år sen när jag gick på spinning, så var det dom instruktörerna jag gillade bäst. Dom som fick mig att ge när jag inte trodde jag hade något kvar.

Kram

#9 - - LouiseLouise:

jasså, ja där ser man... de där med att älska att vara kvinna kommer nog lite med åldern också trot jag, nu är jag 21 men ändå... man växer nog i sin egen kropp med åren, skönt att höra också att du trivs med din kropp! sånt blir jag glad av att höra, mer kärlke till oss själv tycker jag! ;-)

Till top