Våga Vägra

Allmänt / Permalink / 0
Blääääää... beskriver rätt bra hur jag känner idag!!

Men strunt i det nu...

Kan man bli mer hetsig än jag just nu? No, dont think so..usch, kan känna att jag är lite väl bitsk och tålamodet nere på noll, zero, nada ..zipp!!

Ah, ngt kul inträffa här tidigare ikväll...jag svarade i telefonen på ett dolt telnr (brukar aldrig hända..) men nyss kände jag att jag skulle prova ngt nytt
 
...vet ni?...det var en säljare, kan ni tänka er, suprise suprise...

Det roliga med det här samtalet var att det inte var vilken säljare som helst utan han skulle sälja en JÄTTE BRA försäkring till mig, en sån man bara inte kaaaan vara utan...alla borde ha den ( ÅÅÅååååå, sånt här är riktigt kul, eftersom jag nu råkar jobba med försäkringar själv..)

I normala fall hade jag sagt Nej på en gång och kanske dagen till ära skällt lite extra bara för att liksom...
Ni, vet STOP CALLING MEEEE!!

Men inte ikväll tänkte för mig själv att innan jag tackar nej så ska jag lyssna på vad han har att säga och inte störa eller avbryta som förövrigt brukar vara en av mina favorit sysselsättningar om jag mot all förmodan svarar när telefonförsäljare ringer..

Ni vet ju att dom läser efter ett litet "manus" och det hörs väldigt tydligt.. och prova gärna någon gång att ställa en fråga eller avbryta innan dom har tragglat sig igenom sin förtryckta text... detta resulterar i att man förstör allt och dom blir genast förvirrade och vet inte alls vad dom ska säga!! I love that, men som sagt..idag, inte ett knyst.. hejja mejj..

När han äntligen var klar så frågar han vilken som jag tyckte verka bäst och vilken jag kommer att välja?

Jag:
Ingen
Säljaren:
Jo, men varför det, de här är bara sååå bra och förmånliga
Jag:
Jag är inte intresserad ( kan dom bara hajja vad man säger...)
Säljaren:
Säg en anledning varför inte
Jag:
Jag arbetar med Försäkringar
Säljaren:
Eh, okej, tack för att du tog din tid! (klick,luren av på en millisekund)

Jag hann inte ens säga hej då, man säger väl ändå Hej då innan man avslutar...??

Min fråga nu:
Hade jag inte sagt ngt så hade han inte gett sig, medans när jag berättade så lägger han på utan att argumentera emot!?!,... då kan man ju även ställa sig frågan, Huuur bra var den där försäkringen egentligen??

Ska man nu ringa och sälja ngt med en papperslapp i ena handen så kan dom väl åtminstone skriva ner ngt bra är eller varför inte gå på en kurs och lära sig tala fritt och improvisera om produkten eller allra helst kunna den utan och innan på riktigt!!

Jag fattar inte det där...

En annan sak jag inte förstått med detta fenomen är hur dom tänker med tiderna..alltså, jag förstår ju att dom måste ringa när folk och fä kommit hem från sina arbeten, MEN det här med barnklubbar av alla dess olika slag...

Dom vet att man har barn eftersom man tydligen är med i ett jäkla register från sekund 1 när man klämt ut ungen..
Varför ringa kl 18.00 eller 19.00-19.30 då, då borde dom oxå veta att man förmodligen är rätt upptagen med att antingen "utfodra" en hungrig unge eller ännu bättre, nattar barnet!!??!!

Men dom låter alltid lika förvånade, ahaaa...

Ah, jag vet inte, jag tycker iallafall att det är lite märkligt, kanske bara är jag..

Om jag vill köpa ngt så går jag till affären för det är ALDRIG förmånligare eller bättre att ta det i ngn klubb, du kan ju aldrig säga upp den!!  Helt hopplöst!!.. helt plötsligt kan man inte få tag på dom...och allt blir såå krångligt och sakerna bara fortsätter att ramla in i brevlådan.... trots 16 samtal om avslut, tror tom jag faxat ngngång!!

Sen ligger du där i registrerna 4 ever och dom återkommer alltid exakt 1 år senare för uppföljning samt att dom inte har ordning på sina listor för har man extra tur så ringer två till och undrar!!

Ja men Hej Anna.. vi ser här att du varit medlem tidigare....bla bla bla bla...(har ni sett snobben och när ngn talar till honom??..PRECIS  SÅ låter dom..Waowawaowaoowaaa)
 och the neverending story är ett faktum

Det fanns en tid när jag gick på sånt där och det var när jag var en nybliven mamma som inte visste bättre, eller så var jag allmänt uttråkad, dessutom tyckte jag att det var ett rätt trevligt litet sätt att bränna onödiga pengar på.... men man lär sig av misstagen som sagt...

Tänk er för innan ni tackar ja till en liten "oskyldig" prenumeration där man (endast vid detta tillfälle) får med en extra premie i form av ett sött litet pennskrin som känns absolut nödvändig för stunden..cant be without it!!!

This will hunt you forever... Im telling...





Till top