Den trinda konduktören

Allmänt / Permalink / 1
I morse när jag satte mig på tåget efter ett sedvanligt "mindre maraton" 
 för att hinna i tid så kom konduktören in i vagnen, han var lite så där lagom trind och utstrålade
sån där värme och glädje när han vaggade fram och tillbaka mellan alla månadskort,
en sån som verkligen verkar stortrivas med sitt jobb helt enkelt.

(även om det bara måste vara det aaabsolut tråkigaste jobb ever att gå  fram och tillbaka och
basunera ut " NYAáaaRESANDE" var 5.e minut)


Han kliver iallafall på och pejlar av vagnen och säger högt och tydligt så alla ska höra
 " GOOOO MOORRON på ER allihopa!!"
(På ett sätt som om han kände varenda kotte där!!!)

Alltså, jag är uppvuxen med Roslagsbanan och har aldrig under mina 30 + something någonsin
hört en konduktör på ett av sthlms hemskaste kommunala medel i manna minne,
vara sååå trevligt och hjärtligt och välkomnande...NEVER!!

Det kändes lite som vi var kompisar han och jag eller snarare, han och alla i vagnen!!
Mycket trevlig känsla, jag vart så där genuint glad...och när han sa dom orden så ryktes man
 med och ville bara svara högt och tydligt tillbaka..
men jag  gjorde det aldrig, ingen annan heller men man såg hur förvånade alla vart...

Han hade en sån där smittande personlighet som man får energi av, bara av hans
uppenbarelse där i tågvagnen...Hallå en tågkonduktör liksom!!!

Shit vilken märklig men trevlig känsla ...

Dagens ros går helt klart till denna man som gjorde min
annars så föraktade resa bra mycket trevligare!!

GUD vad jag gillar såna där männskor!!! Dom växer banne mig inte på träd och det vet vi ju
av erfarenhet från andra bittra  konduktörer eller trötta biljett försäljare i luckorna
och sura busschaufförer som borde bytt jobb för länge sen....

..Det finns hopp om mänskligheten...



På måndag kommer jag garanterat svara honom...

Han är verkligen en som förtjänar att få en godmorgon tillbaka!!

Herregud, han fick mig att trivas på Roslagsbanan, bara det i sig är en bedrift!!

#1 - - Kajsi:

Har du åkt roslagsbanan någon gång när chaffören ropar roliga saker i högtalarna?

Som exempel "Täääääby Gallooooopp.... Här springer hästar"

Eller.. "Nästa Tääääääääby Cementrum!"

En annan bra "Djursholms Ekebyyy ekeebyyy ekebyyyy.."



:D

Till top