Nytt år i antågande...

Allmänt / Permalink / 1
Det är nyårsafton och här sitter jag, på ett fjärrtåg som ska ta mig till Åre...
 
Passar på att skriva av mig lite, jag gillar ju sånt och nu var det ett tag sen...
 
Tänk va livet kan ta sina vändningar, helt oförberett, bara sådär, föraningslöst (säger man så?) lite som en käftsmäll rakt i ansiktet, man vaknar upp och börjar se sig omkring. Vad hände? Häpnadsväckande när man tänker efter..
 
För exakt ett år sen skrev jag om det crappiest year of them all, nämligen 2013. Det håller jag fast vid. Aldrig mer ett år av odräglig tillvaro för en själv, både i riktiga livet och i sinnet.
Men nu då, dax att titta på 2014 i backspegeln!
 
Summerar den med" Snabba vändningar och tvära kast"... Men mer "In a good way" ... Ytterligare ett år gick förbi och jag fick fler insikter än någonsin om hur jag vill leva mitt liv och bli den bästa versionen av mig själv.
 
Det här med att ha blivit bränd i sitt liv, i förhållanden eller av andra orsaker som hör livet till, det sätter sina spår. Det har tagit mig 11/2 år att komma igen sen skitåret 2013 och jag är så oerhört glad att jag tog mig tiden att "sörja" klart, få vara ledsen och inte bara sopa undan allt jobbigt under mattan och bara ånga på i vanligt takt som om ingenting hade hänt! 
 
Men i somras efter en fin semester med min helt underbara vän hos min syster, föll polletten ner, ja faktiskt i bilen påväg hem igen, där och då vart allt bara helt glasklart! Jag bestämde mig! Den befrielsen!! 
 
Man gör många val i livet, en del väldigt knasiga och i efterhand märkliga företeelser men även många jättebra beslut som du kanske inte ens visste om när det väl togs! Men som sen visar sig vara vinstlotten.
 
"Man ska aldrig ångra det man gjort utan bara det man aldrig gjorde"  det är ett fint talesätt tycker jag, för precis så är det. Hur ska man veta annars? Hur ska man annars ta lärdom?
 
Ha-ha, här sitter jag och blir djup. Men faktum är att en gång om året blir jag nog det... lite extra. Att få reflektera över allt som hänt. Vill knappt säga det men ju äldre man blir ju visare och klokare blir man, så är det bara. Om inte annat så blir man sin egen profet. 
 
För att knyta ihop säcken och året som gått så kan jag bara säga att jag är glad för det här året. Glad för mina otroliga vänner glad för min tossiga familj, glad för att jag fick vara frisk, glad över min Hugo som jag är så stolt över, han är min hjälte alla dagar i veckan 365 dagar om året. Även om vi haft våra duster, "Hej, Pree teenager" så är han helt enkelt totalt världsbäst!!! Jag är glad över Danoah som fortfarande vill att jag ska vara en del av hennes liv, det värmet något så otrolig! Jag är även väldigt glad och lyckligt lottad över att ha träffat en person som är äkta rakt igenom. Visste inte att såna fanns? Han är den pusselbiten som fattats mig. Ni kanske känner igen känslan, den när man bara vet att oavsett vad som händer så är detta en person man alltid kommer vilja ha i ens liv på ett eller annat sätt. Helt fantastisk känsla!
 
Alltså...jag är så glad och tacksam för så otroligt mycket!! 
Men mest glad är jag över att jag är JAG! Finns ingen som mig, I'm one of a kind...och stolt över det!
 
Jag älskar mitt liv just nu och det är helt underbart! Vill hålla kvar den känslan länge och det bästa är att det bestämmer jag helt själv, för det finns ingen annan än du själv som kan berätta för dig om hur du ska känna eller vara för den delen. 
 
Always be the best version of you, var ärlig och då menar jag gentemot dig själv, kan du inte vara det, kan du inte vara det mot någon annan heller.
 
Det börjar alltid hos en själv. Finns ingen att skylla på, stå för dina handlingar, ta lärdom av misstagen and move on, just sayin!!
 
Med dom "visdomsorden" från en som faktiskt börjar leva som hon lär!! Vill jag önska Er ALLA ett Gott Slut (är fortfarande några timmar kvar, så än är det inte försent) och Ett riktigt riktigt Gott Nytt År!
 
Kram
 
Anna
 
 


 
 




#1 - - Anonym:

Jag har minsann undrat över hur du mår och har mått, skönt att höra att du är över på andra sidan! Lite bättre, lite klokare och lite (läs mkt!!) snyggare! Heja livet och heja Anna!! //Jazz

Till top