Simsalabim

Allmänt / Permalink / 0
Förvandlingen fortsätter hos bästa Anette på Victus Clinic. 
 
För er som undrar vad detta är för spännande så går jag på en laserbehandling för ansiktet. Nu har jag avklarat 5 ggr av 6 med ca 4 veckors mellanrum.
 
Fraxium 1550 Fusion är alltså en ny metod med en förbättrad teknik när det gäller själva lasern och dess effekt.
Den ger en djupare skonsammare behandling av huden. 
Återhämtnings- och läkningstiden är kort och det blir knappt en märkbar påverkan på huden. Man känner en rodnad, likt en lättare solsveda men som avtar efter ca 2-3 timmar.
 
Själva behandling gör inte ont. Sticker lite på hudens tunnare partier så som runt ögonen. Jag kan tycka att det kittlar och får en kliande effekt. Är man känslig så kan man få bedövningskräm innan.
 
Mer än en rynkbehandling.
 
*Hudföryngring
*Huduppstramning
*Slapp hud
*Rynkor
*Acneärr
*Ytliga kärl 
*Solskadad hud
*Stora porer
*Ojämn hudton
*Striea
*Hudbristningar
 
Resultatet märks redan efter några dagar och förbättringen fortsätter sedan succesivt upp till 6 månader. Sedan håller det i sig upp till 4-7 år beroende på ens livstil.
 
Varför jag gör det här är för att jag vill fräscha upp huden helt enkelt. Men framförallt få en finare lyster och få bort glåmighetskänslan. Det är inget direkt ingrepp utan man hjälper att trigga igång kroppens naturliga läkprocess och medför nybildning av kollagenfibrer som ersätter den gamla huden och ger en permanent hudföryngring.
 
Vi får se sen hur det ter sig när jag är färdigbehandlad. Men so far känns det bra...
 


Till top