Effektivitet people, effektivitet is the key word här!!

Allmänt / Permalink / 2

Nu ni,

 

för Er som följt min vattenskada och det never ending renoverandet som lades på is. Nu jäklar är det på G! 

 

...HELA golvytan är redan klar, en dag tog det, rappa som få!

 

Om ni ska renovera hemma så rekommenderar jag varmt grabbarna från BTS Golvfixarn i Täby, så proffsiga och snabba! Behövde inte säga så mycket, dom tog över och redde ut allt som var fel och det var en hel del. No more leka byggare Bob på egen hand! Lesson learned!

 

Nu är det bara lite småfix med väggar och tak samt lite VVS installation kvar. Nya dörrarna, socklar och lister är samtliga på plats och det ser så fint ut. Äntligen en enhetlighet här hemma! Jag börjar älska mitt hem som jag varit såå himla trött på och den känslan har jag saknat. För i ett hem ska man trivas! 

 

Den lyckan jag känner just nu är näst intill obeskrivlig! Har levt i ett "renoveringsnäste" i några år nu och hade i stort sett gett upp hoppet om att lägenheten någonsin skulle färdigställas. 

 

Ett tag såg jag mig som en klar kandidat till programmet "fuskbyggarna!" Men den där uppgivenheten finns inte längre kvar och det kan jag tacka en mycket speciell person för. Så tacksam för allt! 

 

Känner att jag successivt plockar och skottar undan piece by piece och får allt på plats utan att behöva "såga i pusslet" för att det ska passa! Finns inga bromsar, bara full gas framåt! 

 

För första gången på väldigt länge känner jag att jag har tagit kontrollen över mitt liv. Är så förbannat stolt över mig själv!!

 




Ordspråken, "Mitt hem är min borg", "Borta bra men hemma bäst" och "Hem ljuva hem" känns inte längre främmande för mig, utan att det nu faktiskt betyder något som jag kan associera till på riktigt! Som jag längtat!!

 

Snart blir det inflyttningsfest! Dock 6 år senare, men bättre sent än aldrig!  :)

 
 
 
 
 
#1 - - MammaMia:

Fin fint... då så när vankas det INFLYTTNINGSFEST???? Det borde väl ändå vara snart.. hur länge har du bott där ;).. Det ser assnyggt ut!!!

#2 - - En AnnaN Anna:

Å vad härligt att höra!

Till top