Premiär idag

Allmänt / Permalink / 0
Rehab har startat på Balance med min vad. Kändes bra. Det verkar som att det inte var så illa som läkaren befarat. Men ändock en muskulär reptur. Det är som en bristning i muskelfibrerna i benet och en blödning uppstår. Min satte sig så pass djup så det syns inte utanpå men ont gör det vill jag lova!! 

Det kommer ta några månader att läka och jag får inte anstränga själva muskeln, bara träna själva rörelsen. 

Så idag vart det alltså premiär med mitt nya gymmedlemskap på Sats. Kändes rätt bra även om man blir lite begränsad i övningarna. Kommer få ett jättetränat ben och det andra kommer bli som ett "sparrisben" Hurra! ;)

Likt de äldre damerna och herrarna i "öfvre medelålder" med höft och lårbenshalskrasch iallafall börjat använda en krycka istället. Inte lika meckigt som med två och strutta fram. Fast jag kan nu stå upprätt och faktiskt stödja/gå relativt normalt på benet med kroppstyngden även om det går lite långsamt. 

Ser ljuset i tunneln...









Till top